Träningen idag.

Det blåste otroligt mycket när jag red. Så fokuset var på alla presenningar mm som fladdrade men jag fick ut det jag ville ifrån passet så jag är nöjd! 
 
Jag började med att skritta fram med Lc:1:an ställa och böja lite och få han fram för skänklen. Sedan joggade vi igång lite och gjorde lite öppna och skänkel vikningar. Jag vill att han ska bli mer fram i galoppen och verkligen våga ta stöd mer på bettet! Så jag tränade mycket tempoväxlingar från trav till galopp från galopp til skritt osv.. Tränade även på att länga och korta galoppen och försöka få han att verkligen trampa under sig. Sedan galopperade vi över lite galopp bommar. Det var väl ungefär passet idag! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Teamcasa

Don't Dream your life, live your Dream.

RSS 2.0