Tävlingen

Idag var det ju då somsagt tävling i torestorp. Tävlingen började nån gång vid kl 9 tror jag och vi kom dit runt 8 för att gå till sekriteriatet osv. Tävlingsplatsen var som en stor plats där man bara byggt tre stycken paddockar och slängt in ett fikahus på det, men jag gillade det faktiskt. Jag är dunder nöjd med hela denna dagen, verkligen! 
 
 
L:c1 Vinst!= När vi kom,och under L:cn så var det verkligen hur dimmigt som hellst! När man stod på parkeringen så såg man knappt paddockarna ens, fast dom var kanske 20-50m bort bara. Pga detta var Ellie under framridningen ganska så spänd och ville inte riktigt arbeta så värst i början, utan hällre stå och kolla in i den farliga skogen vid sidan av paddocken. Efter ett tag släppte spändheten och hon blev sitt vanliga jag igen. Programridningen gick verkligen kanon och var var  nöjd när jag red ut därifrån. Jag hade ju sett att de jag tävlade imot hade jätte fina hästar och jag var nästan helt inställt till att, jag helt enkelt får acceptera att jag nog inte kommer få någon placering idag. Inte för att det är ett dugg viktigt för mig endå, men iaf.
Slutade med en vinst och jag var helt i chock tillstånd. Kan ni förstå att jag aldrig kommit 1a i någon lokal förut? alltså lyckan! 
 
 
två bilder från Lcn, ni ser dimman va?
 
L:b1 3e placering= Efter Lcn blev vädret finare och nästan lite varmt. Under morgonen hade jag liksom gått omkring med sockor, mössa och vantar, och nu helt plötsligt blev jag nästan solbränd.. klimatförändringar eller..? ;) Under framridningen red jag inte så värst hårt utan stämde bara av med henne att hon var uppmärksam på mig. shit vad fina hästar det kommit nu! L:a hästarna var på ingång och jag kände bara hur jag tänkte, ojdå.. men vi red rundan och rundan gick super, precis som den förra. Låg etta en bra stund, men sen i slutet blev jag totalplacerad som 3a, vilket är bara helt wow! Är som sagt helt underbart nöjd med denna tävlingsdagen, finfina Ellie!
 
(kommer lite i en knasig sits på denna bilden :))
 
 
 
prisutdeningen i Lcn :)
 
 


Kommentarer
Erika

Kul att du vann!:-)
Fina bilder.

2013-09-08 @ 08:36:25
URL: http://momsterasryttarna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Teamcasa

Don't Dream your life, live your Dream.

RSS 2.0